info@prevent.gr

ΞΑΦΝΙΚΟΣ ΠΟΘΟΣ ΓΙΑ ΦΑΓΗΤΟ!(CRAVING)

Prevent / Άρθρα  / ΞΑΦΝΙΚΟΣ ΠΟΘΟΣ ΓΙΑ ΦΑΓΗΤΟ!(CRAVING)

ΞΑΦΝΙΚΟΣ ΠΟΘΟΣ ΓΙΑ ΦΑΓΗΤΟ!(CRAVING)

Το Craving, ο ξαφνικός πόθος για φαγητό μας πλήττει συχνά χωρίς προειδοποίηση και είναι εξαιρετικά βίαιος! Αλλά τι μπορεί να κάνει κάποιος από ξαφνικές επιθέσεις πείνας; Τα «απολαυστικά τρόφιμα» πρέπει να εκτοπιστούν απευθείας από το ψυγείο!

Ποιος δεν το γνωρίζει;

Συνήθως, εμφανίζεται περιστασιακά ακόμη και αν δεν έχετε στην πραγματικότητα μια τρύπα στο στομάχι σας ή ακόμα και αν δώσατε προσοχή για καλές γεύσεις στο γεύμα σας.

Δυστυχώς η πείνα προκαλείται όχι μόνο από εσωτερικά ερεθίσματα (φυσικά σήματα), αλλά και από εξωτερικά ερεθίσματα (ψυχικά).

Τι μπορούμε να κάνουμε σε μια τέτοια περίπτωση?

Εκείνοι που υποφέρουν από επιθέσεις πείνας θα πρέπει να παρατηρήσουν για τουλάχιστον δέκα ημέρες, πότε τους συμβαίνει.

  • Τι ώρα; (συνήθως αργά το βράδυ)
    • Μόνιμο πρόβλημα όταν βλέπουμε τηλεόραση….
  • Εάν η επιθυμία της πείνας είναι για ένα συγκεκριμένο τρόφιμο.
  • Ποια είναι η συναισθηματική κατάσταση; (άγχος, κόπωση, πλήξη κλπ.)

Εάν έχετε αυτές τις πληροφορίες, θα πρέπει να το αξιολογήσετε, να αποκαλύψετε τις αιτίες και να βρείτε λύσεις.

 

 

Εδώ είναι κάποιες πιθανές αιτίες πόθους και ιδέες για το πώς να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα.

 

1.Κακός συνδυασμός φαγητού με τρόφιμα σύντομης διάρκειας κορεσμού.

Τα γεύματα πρέπει να περιλαμβάνουν φυτικές ίνες(δημητριακά ολικής αλέσεως, μαρούλια, λαχανικά, φρούτα) και εναλλακτικά πρωτεΐνες χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά (τυρί με χαμηλά λιπαρά, ίσως αυγά, όσπρια, άπαχο κρέας, κοτόπουλο ή ψάρι).

2.Μη ευνοϊκή κατανομή των γευμάτων με διαλείμματα πάνω από 6 ώρες, ειδικά σε σχέση και συνδυασμό με τον αθλητισμό.

Αν αθλείσαι δυναμικά και συχνά, μπορείτε να καταναλώσετε τρόφιμα όσο το δυνατόν με υψηλό κορεσμό (μήλο, πορτοκάλι, All Brand Cornflakes, βραστά αυγά ) και χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (Γκρέιπφρουτ, ροδάκινα, μήλα, Μπαράκια, γιαούρτι ή και αποξηραμένα φρούτα).

3.Εξωτερικά ερεθίσματα και ώρα:

Η πείνα προκαλείται επίσης από αρώματα όπως φρέσκο τσουρέκι, κάστανα κ.α. ή από την ώρα: οι άνθρωποι που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από εξωτερικά ερεθίσματα, αισθάνονται πεινασμένοι, – π.χ. μεσημεριανή ώρα φαγητού – ακόμα κι αν είναι χορτασμένοι από ένα πλούσιο πρωινό που τελείωσε στις 12.00 μ.μ.

Συχνά βοηθά ήδη η συνειδητοποίηση ότι κάποιος είναι επιρρεπής σε τέτοια ερεθίσματα, αν και κάποιος είναι χορτασμένος. Τώρα είναι απαραίτητο να γεφυρωθούν τα 10 με 15 λεπτά του φαινομένου Craving (της επιθυμίας για πείνα) με μια μη ουσιώδη, ευχάριστη δραστηριότητα, όπως η πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων (ακόμη και εν κινήσει με κινητό τηλέφωνο) ή το διάβασμα νέων στο Ίντερνετ. Μια παλιά αλλά χρήσιμη συμβουλή: Μην πηγαίνετε για ψώνια με πεινασμένοι…

4.Λατρεμένο το απαγορευμένο:

Η ριζική απαγόρευση είτε από τον ίδιο μας τον εαυτό είτε από τρίτους δημιουργεί μεγαλύτερο αίσθημα λαχτάρας για το συγκεκριμένο τρόφιμο.

Η καλύτερη θεραπεία είναι η άρση όλων των απαγορεύσεων των τροφίμων (πράγμα που δεν σημαίνει ότι πρέπει να ξεχάσετε την ισορροπία θερμίδων). Ο ευέλικτος έλεγχος, όπως προβλέπεται στο πρόγραμμα της PREVENT δεν απαιτεί απαγόρευση.

5.Οι απαρχαιωμένες δίαιτες :

Πολλά μικρά γεύματα δυναμώνουν το πρόβλημα με το Craving . Με μικρές μερίδες δεν μπορείτε ποτέ να χορτάσετε και πάντα κάτι σας λείπει.

Και τα μάτια καθορίζουν το κορεσμό (φάτε μάτια ψάρια και κοιλιά περίδρομο… ). Οι περιορισμοί στα ζυμαρικά, το ρύζι, τις πατάτες ή το κρέας πρέπει να αντισταθμίζονται με ένα επιπλέον μέρος λαχανικών ή σαλάτας.

Είναι επίσης χρήσιμο να αυξήσετε την ποικιλία του φαγητού. Όποιος τρώει πρώτα ένα ζωμό, τότε η σαλάτα, το κύριο πιάτο και τελικά ένα φρούτο, ένα μπισκότο ή ένα μικρό επιδόρπιο, σπάνια πάσχει από «διατροφική στέρηση» και έχει καταναλώσει λιγότερες θερμίδες.

6.Το “αντανακλαστικό της πείνας”:

Eνεργοποιείται από ένα συγκεκριμένο γεγονός το οποίο πάντα συνδέεται με μια συγκεκριμένη ή απροσδιόριστη λήψη διατροφής.

Παραδείγματα:

Μπορεί να είχατε κάτι γλυκό για καφέ μετά από φαγητό για χρόνια, έτσι τώρα, μετά από κάθε γεύμα, έχετε μια <<πείνα για γλυκό>> ακόμα και όταν είστε χορτασμένοι.

Μπορεί να έχετε συνηθίσει να αμείβετε την λαχτάρα σας, μετά από έντονες δραστηριότητες ή ενοχλητικά γεγονότα. Γι’ αυτό τα συναισθήματα αυτά μπορεί να προκαλέσουν ένα αντανακλαστικό πείνας.

7.Η “πείνα μετά την εργασία”

Αποτελεί σίγουρα τον νούμερο 1 κίνδυνο διότι πολλοί άνθρωποι έχουν τη συνήθεια να συνδυάζουν τη χαλάρωση και την πλήξη με το φαγητό.

Τι μπορώ να κάνω; Σωστές επιλογές!

Σχεδιάστε μια στρατηγική σχετικά με τον τρόπο συμπεριφοράς σε αυτές τις περιπτώσεις.

Είναι απαραίτητο να επιδιώκουμε απλές λύσεις που επίσης προκαλούν μια αίσθηση ευημερίας.

Παραδείγματα:

  • Ασχοληθείτε με κάτι ευχάριστο μετά την επιστροφή σας στο σπίτι ή καταναλώστε ένα απεριτίφ χαμηλών θερμίδων (λαχανικά ή ένα bloody Mary χωρίς αλκοόλη…που φυσικά πρέπει να σας αρέσει!)
  • Ότι δεν έχετε στο ψυγείο ή στο ντουλάπι δεν μπορείτε να το φάτε άμεσα….

 

Το πρόγραμμα της PREVENT καταπολεμά λόγω της μείωσης της περιφερειακής ινσουλινικής αντίστασης τις επιθέσεις τύπου Craving.

Η δίαιτα αρχίζει στο Σουπερμάρκετ και τελειώνει όταν έχουμε προσπεράσει το Ζαχαροπλαστείο….

Sorry, the comment form is closed at this time.