info@prevent.gr

Πώς να καταπολεμήσουμε τη συναισθηματική υπερφαγία;

Prevent / Νέα  / Πώς να καταπολεμήσουμε τη συναισθηματική υπερφαγία;

Πώς να καταπολεμήσουμε τη συναισθηματική υπερφαγία;

Πολλές φορές έχουμε ακούσει φράσεις όπως “Aδήφαγος Όρεξη” ή ” Όρεξη για φαγητό με ανταλλαγή γλυκό/αλμυρό” ή 

“ΛΙΓΟΥΡΑ”.’Οπως και να το έχουμε εντοπίσει, γεγονός είναι ότι αποτελεί ένα πολυδιάστατο πρόβλημα.

 

Οι καλύτερες συμβουλές κατά της αδηφάγου όρεξης

 

 

Η αδηφάγος όρεξη συχνά χτυπάει χωρίς προειδοποίηση και είναι εξαιρετικά βίαια. Αλλά τι μπορείτε να κάνετε ενάντια σε ξαφνικές επιθέσεις;

Οι λιχουδιές θα πρέπει να απαγορεύονται αμέσως από το ψυγείο.

 

Ποιος δεν έχει βιώσει την αδηφάγο όρεξη που σας πιάνει κατά καιρούς; Συνήθως, εμφανίζεται μερικές φορές σαν να έχετε μια τρύπα στο στομάχι σας ακόμα και αν δίνετε προσοχή σε καλά χορταστικές τροφές όταν συνθέτετε τα γεύματά σας. Αυτό συμβαίνει επειδή η πείνα δεν προκαλείται μόνο από εσωτερικά ερεθίσματα (σωματικά σήματα), αλλά και από εξωτερικά (ψυχολογικά).

 

Τι μπορείτε να κάνετε κατά της αδηφάγου πείνας

Όσοι υποφέρουν από αίσθημα πείνας θα πρέπει να παρατηρούν για τουλάχιστον δέκα ημέρες πότε εκδηλώθηκε το αίσθημα πείνας (χρόνος), αν η πείνα κατευθύνεται ειδικά προς ένα συγκεκριμένο τρόφιμο και ποια ήταν η συναισθηματική κατάσταση (άγχος, κούραση, πλήξη κ.λ.π. ) όταν εκδηλώθηκε το αίσθημα πείνας. Αφού συγκεντρωθούν αρκετές πληροφορίες, το θέμα είναι η αξιολόγησή τους, η αποκάλυψη των αιτιών και η εξεύρεση λύσεων.

Παρακάτω θα βρείτε πιθανές αιτίες της αδηφάγου όρεξης και ιδέες για την αντιμετώπιση του προβλήματος

 

Πιθανό πρόβλημα:

  • Κακός σχεδιασμός του μενού με τρόφιμα που έχουν σύντομη περίοδο κορεσμού.
  • – Κάθε γεύμα θα πρέπει να περιλαμβάνει χορταστικές πηγές φυτικών ινών (προϊόντα ολικής άλεσης, σαλάτα, λαχανικά, φρούτα) και πηγές πρωτεϊνών χαμηλών λιπαρών (άπαχο τυρί, τυρί cottage, άπαχο κρέας, ψάρι).

 

Πιθανός λόγος:

  • Ακατάλληλη κατανομή γευμάτων με πολύ μεγάλα διαλείμματα γεύματος. Ειδικά σε σχέση με τον αθλητισμό.
  • – Εάν είναι απαραίτητο, καταναλώστε καλά χορταστικά σνακ (ψωμί ολικής άλεσης, μπανάνα, μπάρες δημητριακών χωρίς πρόσθετη ζάχαρη, κουάρκ/ γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά με φρούτα, άπαχα τυριά και φρυγανιές κ.λ.π. )

Πιθανή αιτία:

  • Η πείνα προκαλείται από μυρωδιές – για παράδειγμα από φρέσκα αρτοσκευάσματα ή κάστανα. Ή από την ώρα της ημέρας: οι άνθρωποι που αντιδρούν έντονα σε εξωτερικά ερεθίσματα αισθάνονται πάντα πεινασμένοι την ίδια στιγμή – την ώρα του γεύματος – ακόμη και αν, για παράδειγμα, είναι ήδη χορτάτοι μετά από ένα πλούσιο γεύμα γενεθλίων.
  • Συχνά βοηθάει ήδη να γνωρίζετε ότι είστε ευάλωτοι σε τέτοια ερεθίσματα, ακόμη και αν είστε (σωματικά) πλήρεις. Τώρα είναι σημαντικό να γεφυρώσετε τα 10 έως 15 λεπτά του αντανακλαστικού αισθήματος της αδηφάγου πείνας με μια ευχάριστη δραστηριότητα που δεν σχετίζεται με το φαγητό, όπως το να κάνετε ένα τηλεφώνημα (αυτό μπορεί να γίνει και εν κινήσει με ένα κινητό τηλέφωνο) ή να διαβάσετε. Μια παλιά αλλά χρήσιμη συμβουλή: Μην πηγαίνετε για ψώνια πεινασμένοι.

 

Ενδεχόμενος λογος:

  • Ριζικές απαγορεύσεις τροφίμων. Είτε είναι αυτοεπιβαλλόμενες είτε εξωτερικά καθορισμένες, σχεδόν πάντα προκαλούν μια συγκεκριμένη αδηφάγο όρεξη.
  • Το καλύτερο αντίδοτο είναι η άρση όλων των απαγορεύσεων τροφίμων (πράγμα που δεν σημαίνει ότι πρέπει να ξεχάσουμε την ισορροπία των θερμίδων). Ο ευέλικτος έλεγχος, όπως προσφέρεται από το ημερολόγιο eBalance, δεν απαιτεί απαγορεύσεις.

 

Πιθανό πρόβλημα:

  • Οι (πολύ) μικρές μερίδες μπορεί να αυξήσουν το αίσθημα της πείνας.
  • – Το μάτι βοηθά στον προσδιορισμό της πληρότητας. Οι περιορισμοί στα ζυμαρικά, το ρύζι, τις πατάτες ή το κρέας πρέπει οπωσδήποτε να αντισταθμίζονται με μια επιπλέον μερίδα λαχανικών ή σαλάτας. Είναι επίσης, χρήσιμο να αυξήσετε τον αριθμό των στοιχείων του μενού. Αν φάτε πρώτα μία ελαφριά σούπα, μετά  σαλάτα, το κυρίως πιάτο και τέλος ένα φρούτο, ένα μπισκότο ή ένα μικρό επιδόρπιο, σπάνια θα υποφέρετε από την αίσθηση ότι δεν επιτρέπεται να φάτε τίποτα και θα έχετε εξοικονομήσει θερμίδες.

 

Προφανής αιτία:

Το “αντανακλαστικό της πείνας” ενεργοποιείται από ένα συγκεκριμένο γεγονός στο οποίο πάντα αντιδρούσε κανείς με συγκεκριμένη ή απροσδιόριστη πρόσληψη τροφής μέχρι τώρα.

Παραδείγματα:

– Ίσως για χρόνια να τρώγατε κάτι γλυκό με τον καφέ σας μετά το γεύμα, οπότε τώρα έχετε μια επιθυμία για γλυκό μετά από κάθε γεύμα, ακόμη και αν είστε πραγματικά χορτάτοι.

 

– Ίσως έχετε συνηθίσει να επιβραβεύετε τον εαυτό σας ή να τον χαροποιείτε με γλυκά μετά από επίπονες δραστηριότητες ή ενοχλητικά γεγονότα. Τότε, αυτές οι συναισθηματικές καταστάσεις θα προκαλούν πάντα ένα αντανακλαστικό πείνας.

 

– Η “πείνα μετά τη δουλειά” είναι σίγουρα ο νούμερο ένα εχθρός της σιλουέτα σας. Πολλοί άνθρωποι έχουν τη συνήθεια να συνδυάζουν τη χαλάρωση ή την πλήξη με το φαγητό.

 

Να έχετε μια στρατηγική για το πώς θέλετε να συμπεριφέρεστε σε αυτές τις καταστάσεις.

 

Παραδείγματα:

– Έχετε έτοιμο ένα καλό βιβλίο ή αγοράστε ένα περιοδικό για να διαβάσετε όταν επιστρέψετε στο σπίτι.

– Αντικαταστήστε το συνηθισμένο γλυκό  με μια επιλογή χαμηλών θερμίδων που πρέπει φυσικά να έχει καλή γεύση.

– Να μην έχετε δελεαστικές λιχουδιές σε απόθεμα στο σπίτι. Σημαντικό είναι να αναζητήσετε απλές λύσεις που προκαλούν επίσης το αίσθημα ευεξίας.

– Η ΔΙΑΙΤΑ ΑΡΧΙΖΕΙ ΣΤΟ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ

Sorry, the comment form is closed at this time.