info@prevent.gr

Τι είναι οι δείκτες κορεσμού και γιατί είναι χρήσιμοι στη διατροφή μας;

Prevent / Νέα  / Τι είναι οι δείκτες κορεσμού και γιατί είναι χρήσιμοι στη διατροφή μας;

Τι είναι οι δείκτες κορεσμού και γιατί είναι χρήσιμοι στη διατροφή μας;

Holt & Miller / Sydney-Australia
ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΟΡΕΣΜΟΥ
Άλευρα και παράγωγα     Δημητριακά
Ζυμαρικά 119 Αll Bran 151
Ζυμαρικά ολικής άλεσης 188 Corn Flakes 118
Κέικ 65 Special K 116
Κουλουράκια 120 Μούσλι 100
Κρακεράκια 127 Ρύζι αποφλοιωμένο 138
Κρουασάν 47 Χυλός βρώμης 209
Ντόνατς 68
Ψωμί άσπρο 100 Γαλακτοκομικά
Ψωμί ολικής άλεσης 157 Γιαούρτι με φρούτα 88
Ψωμί πολύσπορο 154 Τυρί 146
Πατάτες Φρούτα
Πατάτες βρασμένες 323 Μήλο 197
Πατάτες τηγανιτές 116 Μπανάνα 118
Πορτοκάλι 202
Όσπρια   Σταφύλια 162
Φακές μαγειρεμένες 133
Φασόλια μαγειρεμένα 168 Γλυκά και σνακ 
Καραμέλες 118
Κρέας, ψάρι, αυγά Παγωτό 96
Αυγά 150 Πατατάκια (τσιπς) 91
Μοσχαρίσια μπριζόλα 176 Ποπ-κόρν 154
Ψάρι (άπαχο) 225 Φυστίκια 84

 

 

Σύμφωνα με τους ερευνητές  Holt & Miller από το Sydney της Αυστραλίας, η κατανάλωση τροφών ίδιας θερμιδικής αξίας έχει διαφορετικές επιπτώσεις σε σχέση με τη χρονική διάρκεια του κορεσμού που προκαλούν. Πιο συγκεκριμένα, προσέφεραν 38 διαφορετικές τροφές ίδιας θερμιδικής αξίας (240kcal) και στη συνέχεια μετά το γεύμα έδωσαν στους συμμετέχοντες της έρευνας πίνακες για να συμπληρώσουν τον βαθμό κορεσμού που ένιωθαν.

Έπειτα από δύο ώρες αφαγίας, τα άτομα που συμμετείχαν στη μελέτη είχαν την ευκαιρία να φάνε από μπουφέ, όπου οι ερευνητές κατέγραφαν τις ποσότητες και τα είδη των τροφών που καταναλώθηκαν. Ανά 15 λεπτά, η πείνα των ατόμων καταγράφονταν.

 

 

Χρησιμοποιώντας το ψωμί ως τη βάση (100 βαθμοί), οι 38 διαφορετικές τροφές βαθμολογήθηκαν. Έτσι οι τροφές που σκόραραν περισσότερο από 100 είναι πιο χορταστικές από το ψωμί, ενώ αυτές που σκόραραν λιγότερο από 100 είναι λιγότερο.

Χρησιμοποιώντας τους πίνακες καταγραφής κορεσμού και καταγράφοντας τους ρυθμούς κατανάλωσης των 38 τροφών, η επιστημονική ομάδα έβγαλε κάποια συμπεράσματα σχετικά με το δείκτη κορεσμού τω τροφών που χρησιμοποιήθηκαν στη μελέτη.

Όπως μπορείτε να δείτε, τροφές όπως τα μήλα, ο σολομός και οι βραστές πατάτες έχουν μεγαλύτερο δείκτη κορεσμού σε σχέση με το ψωμί στην ίδια ποσότητα.

Συμπερασματικά, κατέληξαν στο γεγονός ότι η κατανάλωση των τροφών με μεγαλύτερο δείκτη κορεσμού μπορεί να φανεί χρήσιμη στα πλαίσια μιας προσπάθειας απώλειας βάρους. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την ερευνήτρια, οι ειδικοί της διατροφής θα μπορούσαν να λάβουν υπ’ όψιν τους το δείκτη κορεσμού των τροφών κατά τον σχεδιασμό των διαιτολογίων.

 

Επιπλέον, υπάρχουν κάποια παράδοξα συμπεράσματα τα οποία χρειάζονται περαιτέρω διερεύνηση. Ένα από αυτά είναι ότι η πατάτα έχει μεγαλύτερο δείκτη κορεσμού από το ρύζι ολικής άλεσης. Όμως, η πατάτα έχει και μεγαλύτερο γλυκαιμικό δείκτη, γεγονός το οποίο δείχνει ότι ανεβάζει απότομα τα επίπεδα της γλυκόζης.

Το ίδιο συμβαίνει και με το ρύζι σε σχέση με το άγριο ρύζι.

Το ρύζι έχει μεγαλύτερο δείκτη κορεσμού αλλά και μεγαλύτερο γλυκαιμικό δείκτη. Κατά συνέπεια δεν υπάρχει σύνδεση του δείκτη κορεσμού με το γλυκαιμικό δείκτη αλλά ούτε και με την περιεκτικότητα της τροφής σε φυτικές ίνες, αφού τα μούσλι που είναι πιο πλούσια σε φυτικές ίνες από τα δημητριακά καλαμποκιού έχουν χαμηλότερο δείκτη κορεσμού, γεγονός το οποίο προκαλεί έκπληξη, αφού ως γνωστόν οι φυτικές ίνες παρατείνουν τον κορεσμό.

 

 

*Περισσότερες πληροφορίες στο https://prevent.gr

*Για παραγγελίες συμβουλευτείτε τα συνεργαζόμενα φαρμακεία, τους γιατρούς ή το site http://nutri.gr

Sorry, the comment form is closed at this time.